niedziela, 10 lipca 2016

DIY: Osłona na świeczkę

My dziewczyny uwielbiamy świeczki. Idealnie zdobią nasze pokoje. Niestety mają one jeden minus: ciężko pozbyć się z nich kurzu. Dlatego dzisiaj przedstawiam mój pomysł na walkę z kurzem.

Osłonka do świeczki. Sama się sobie dziwię, że dopiero teraz na to wpadłam. Do jej wykonania nie potrzebujemy nic nadzwyczajnego, a cały projekt zajmie góra 10 minut.

Co jest nam potrzebne?

- Cyrkiel
- Kolorowe kartki albo stare gazety
- Taśma dekoracyjna albo wstążeczki
- Nożyczki
- Klej (jeśli używamy wstążeczki)


1. Krok pierwszy to wymierzenie promienia naszej świeczki. Możemy to zrobić za pomocą linijki albo cyrkla. Opcja z cyrklem jest szybsza, bo możemy od razu przejść do kroku drugiego. Jeśli jednak zdecydowaliśmy się na linijkę i np. wyszło nam 3,5 cm to teraz musimy rozstawić cyrkiel właśnie do tego wymiaru.


2. Teraz wybieramy materiał, z którego chcemy stworzyć osłonkę. Może to być ładnie zadrukowana kartka ze starego magazynu albo zwykły kolorowy papier (zawsze można go udekorować).


3. Na wybranej przez nas kartce rysujemy koło za pomocą cyrkla i wycinamy je.


4. Kiedy mamy już gotowe koło musimy przygotować wstążeczkę albo taśmę dekoracyjną. Ja wybrałam drugą opcję.


5. Koło przewracamy na drugą stronę i przyklejamy do niego końcówkę taśmy, bądź kokardki. Wystający kawałek składamy na pół, a jego końcówkę delikatnie wsuwamy pod przyklejony już kawałek.


6. Przewracamy na drugą stronę i gotowe :) Dzięki taśmie lub wstążeczce łatwiej zdejmiemy osłonkę ze świeczki. Jeśli w nasza świeczka jest jeszcze nowa i ma sterczący knot, możemy wyciąć na niego małą dziurkę na środku osłonki.

Starcie kurzu z osłonki będzie dużo prostsze niż ze świeczki. Mam nadzieję, że mój pomysł przyda się i Wam. Jeśli chcecie, żeby na blogu było więcej wpisów DIY dajcie znać w komentarzach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz