piątek, 3 marca 2017

Frytki ze słodkich ziemniaków [PRZEPIS]

Frytki ze słodkich ziemniaków podano mi kiedyś w pewnej restauracji w angielskim mieście Southampton. Pamiętam, że byłam oczarowana ich smakiem, który całkowicie różnił się od  standardowych frytek. Ostatnio zatęskniłam za tym smakiem, dlatego postanowiłam przyrządzić frytki z batatów w mojej kuchni. 




Liczba porcji: Frytki z dwóch ziemniaków powinny wystarczyć dwóm, a nawet może i trzem osobom (w zależności od apetytu)

Składniki:
2 duże słodkie ziemniaki
Oliwa z oliwek

Sposób przygotowania: 

1. Ziemniaki obieramy, a następnie kroimy najlepiej w paski.
2. Na blaszce układamy papier do pieczenia.


3. Pokrojone ziemniaki układamy na blaszce i smarujemy oliwą z oliwek.
4. Pieczemy przez ok. 30 min w piekarniku nagrzanym na 180 stopni Celsjusza.
5. Gotowe :)

OPCJONALNE:
Przed upieczeniem frytkim możemy posypać jakąś przyprawą np. suszonym oregano.


Przepis jest banalnie prosty, a frytki ze słodkich ziemniaków mogą zaskoczyć niejednych gości. Tylko uważajcie, nie jedzcie ich za dużo, bo są naprawdę syte.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz