wtorek, 29 marca 2016

Tampony to już przeszłość. Poznajcie kubeczek menstruacyjny

Słyszeliście o kubeczku menstruacyjnym? Ten wynalazek to alternatywa dla tamponów, które mogą być szkodliwe dla zdrowia. Przeczytajcie jak może zmienić się wasze życie dzięki temu rewolucyjnemu kubeczkowi.

The Diva Cup, bo tak po angielsku nazywa się kubeczek menstruacyjny to następca tamponów. Jego popularność w Polsce wciąż jest mała. Najczęściej dowiadujemy się o istnieniu tego wynalazku z zagranicznych mediów. Warto go przetestować i wprowadzić do naszego życia. Ja sama długo się nad tym zastanawiałam, aż zostałam postawiona przed faktem dokonanym. Kubeczek menstruacyjny dostałam w prezencie od mojego chłopaka. Przyznam szczerze podeszłam do tego wynalazku sceptycznie, a teraz nie wyobrażam sobie funkcjonowania bez niego. Kubeczek menstruacyjny jest dostępny w różnych rozmiarach i rodzajach. Na stornie kubeczka MeLuna możecie skorzystać ze specjalnego kalkulatora, który zasugeruje jaki kubeczek wybrać. Do wyboru są cztery rodzaje: soft, classic, sport oraz shorty. Mój kubeczek to wersja classic, niestety nie miałam styczności z resztą, więc nie wiem czym się różnią. Rozmiary w jakich dostępne są kubeczki to: S, M, L, XL. Każdy z kubeczków jest dostępny w różnych kolorach. Dodatkowo można też wybrać końcówkę. To bardzo ważna część, bo dzięki niej możemy go wyciągnąć. Dlatego warto wybrać końcówkę, która najlepiej nam pasuje. 



Tampony w sklepach nie należą do tanich. Te lepszych firmy kosztują w sklepie ok. 10 zł, a czasem nawet więcej. Często zdarza się, że kupujemy np. parę opakowań, bo korzystamy z różnych rozmiarów tamponów. Taki przymusowy wydatek raz w miesiącu bywa odczuwalny w naszym portfelu. Kubeczek MeLuna kosztuje ok. 65 zł i jest to wydatek jednorazowy. Wystarczy wyparzyć go raz w miesiącu i jest gotowy do użytku. Cała instrukcja dotycząca produktu i tego jak powinniśmy go użytkować jest dołączana do produktu

Kiedy czujemy, że kubeczek robi się pełny wystarczy go wyjąć, wylać zawartość i opłukać. Według mnie jest to wynalazek, który sprawi, że te dni nie będą już tak uciążliwe. Dodatkowo jest do niego dołączany woreczek, który umożliwia łatwe przechowywanie. Produkt wyprodukowany jest z antyalergicznego, termoplastycznego elastomeru. Co najważniejsze, kiedy użytkujemy kubeczek nie jesteśmy narażone na zespół wstrząsu toksycznego, a takie ryzyko istnieje przy stosowaniu tamponów.

Dziewczyny, jeśli zastanawiacie się nad kubeczkiem menstruacyjnym to przestańcie i po prostu go kupcie, moim zdaniem warto.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz